Skip to content

Gröna Sneaky Fox-strumpbyxor

20 oktober, 2011

Hej igen! Jag har varit högst frånvarande på sistone, jag vet. Om det är till någon tröst så har jag inte ens startat min dator mer än en halvfull gånger de senaste sex veckorna. Jag har plötsligt både mycket mer jobb och mer fritidsgrejer än jag någonsin haft förut. Men nu ska jag förhoppningsvis kunna lägga upp något ibland, i alla fall.

De här gröna strumpbyxorna köpte jag i somras på en rea på Kii för rätt så lite pengar. Det är Sneaky Fox, ett märke som typiskt säljs i lite finare klädbutiker. Jag har bara ett par Sneaky Fox-strumpor, och dom är tio år gamla och jag har aldrig gillat dom… så jag tyckte att det var dags med nya! Färgen återges inte så bra på bild (och ändå har jag försökt manipulera den), men det är en ljusgrön nyans som mest  påminner om skir vårgrönska, tycker jag. Så det är nog mer vår-stumpor än höst-strumpor. Men jag tyckte att det var dags att prova ändå. Materialet är ganska glansigt och rätt täckande, det är mest bara på böjda knän och sånt som det blir särskilt transparent. Bra resår, inte så störig tå-söm och grenkil. Helt enkelt bra strumpor!

6 kommentarer leave one →
  1. 23 oktober, 2011 22:10

    Hurra! Surfade in och blev glatt överraskad av ett nytt inlägg. :)
    Var nyss i Norge och hittade Sneaky Fox i en butik där, men det höga priset (200 NOK och uppåt) avskräckte mig från inköp, speciellt när jag hade noll koll på kvalitet. Men då kanske jag inte skulle ha fegat ändå..

  2. Tove permalink
    27 oktober, 2011 19:47

    Jag får lite poison Ivy-vibbar! På ett bra sätt.

    Alltså Josefin, jag tror du har inspirerat mig, sakta men säkert. Jag håller på att utöka min strumpbyxsamling. Till exempel köpte jag ett par superfina umbrafärgade ribbstickade (med en flätstickning på vardera ben också) strumpbyxor. På nåt sätt skyller jag på dig!

    • 27 oktober, 2011 21:48

      Mohaha! Nadja har också börjat använda strumpbyxor mer! Jag tror minsann att jag har startat en trend!

  3. Tina permalink
    28 oktober, 2011 18:19

    Jag med… Du är en sån där fjäril som fladdrar i Kina! =D

  4. Christine permalink
    1 december, 2011 20:53

    Jag saknar din blogg!

    • 1 december, 2011 22:56

      Och jag saknar bloggen! Jag saknar också att kunna vara hemma mer än kanske tre kvällar i månaden, men det är så den här hösten har sett ut. Mindre viktiga saker som att blogga, titta in på facebook och läsa böcker har fått ge vika för sånt som att äta middag och sova. Men förtrösta inte – jag har bestämt mig för att dra ner på fritidsaktiviteterna efter jul, så att jag kanske hinner med allt annat i livet också! Och jag har nya fina strumpor att visa upp, bara jag hinner fota dom!

Kommentera

