Skip to content

Nya jeans! Och halvnya strumpor.

5 september, 2011

Mina vänner. Jag har potentiellt digra nyheter. Jag har köpt jeans! Jeans som varken är jättepösiga eller superstretchiga, utan bara vanliga jeans. Passar-till-allt-jeans. Och dom är inte super-obekväma. Det digra i detta är att det finns en risk att jag inte kommer att använda kjol/shorts och strumpbyxor lika mycket. Men å andra sidan måste man ju ha strumpor även till byxor!

Idag blev det dessa randiga Bleuforet-strumpor med rullkant, inhandlade på en rea på Åhléns, tror jag. Jag gillar rullkant, för jag avskyr när det stasar på fotlederna. Dom här är väldigt sköna, perfekt passform och tunn, finstickad kvalitet. Och samma sort i andra mönster går just nu att hitta ganska billigt på åtminstone Åhléns i Umeå, så ut och fynda om ni blir sugna! Eller, jag tror att det är samma. Det är möjligt att det är tjockare kvalitet på dom. Jag känner i alla fall att jag kanske måste skaffa fler par, nu när jag kanske kommer att använda byxor mer.

3 kommentarer leave one →
  1. Rebecca permalink
    8 september, 2011 00:00

    Ser verkligen fram mot en höst med mer färgglada ”vanliga” strumpor här i bloggen. Kanske betyg på vilken butiks knästrumpor som är bäst eftersom de verkar bli populära en säsong till.

  2. Tina permalink
    9 oktober, 2011 15:45

    Ja, det var värst vad digra de där jeansen blev. Inte en endaste liten uppdatering sedan 5 september! :O Jag kräver bot och bättring.

    • 12 oktober, 2011 18:24

      Förlåt… Men som du vet, Tina, så har det varit rätt mycket med både dubbla jobb och dubbla körer den senaste månaden. Framför allt jobb. Så det har liksom inte funnits nån tid varken till att skriva eller hitta på nya roliga strumpkombinationer, så jag har mest kört på redan dokumenterade favoriter. Inte så mycket jeans, faktiskt! Plus att jag har varit mitt emellan datorer i mer än en månad… Och sen, när jag väl skulle lägga upp, så blev kameran med bilderna kvar på en fest! Världen är emot bloggen! Men sen, sen du! När jag har fått tag i kameran igen, då ska jag uppdatera!

Kommentera

