Skip to content

Nygamla favoriter!

31 augusti, 2011

Idag har jag för första gången använt just dom här blårandiga Bleuforet-strumpbyxorna. Men det är ändå inte premiär! Jag har nämligen ett till likadant par. Dom gick sönder lite vid vaden vid första användningen, och har sedan dess används väldigt mycket, lagats flera gånger och nu senast fått en massa oljestänk från cykeln. Båda är i storlek Small och är lite för korta, och därför går dom så småningom sönder vid grenen. Samma sak har hänt med andra strumpbyxor av samma modell som jag har, till exempel dessa som jag köpte vid samma tillfälle.

Hursomhelst, jag köpte det första paret på en Twilfitrea, älskade dom, och hittade senare det andra paret på en annan Twilfitrea – ännu billigare! Och då var jag så smart att jag köpte dom, att spara tills när tiden var inne. Vilket var idag! Så jag öppnade vördnadsfullt förpackningen imorse. Det kändes lite underligt att ta på sig sina välanvända och slitna strumpbyxor, som plötsligt är splitter nya. Men mycket bra. Det här är verkligen en av mina favoritmodeller. Mjuk, tunn bomullskvalitet, halvbred och lagom hård resår i midjan, och häl- och tåförstärkning. Alla trådändar är på insidan av benet eller under foten. Det är bara synd att dom inte är en storlek större, men man kan ju inte få allt!

No comments yet

Kommentera

