Skip to content

Tillbaka efter sommaren!

9 augusti, 2011

Oj vilket sommaruppehåll det blev! Sommaren är ju inte precis högsäsong för strumpor, och särskilt inte den fina sommaren som vi har haft i år! Men nu är både semestern och det varma vädret över, verkar det som, så nu är jag tillbaka!

Jag har verkligen inte använt särskilt mycket strumpor och leggings i sommar, men ett par leggings som jag ändå har använt en del är dessa vita bomullsleggings. Jag köpte dom förra sommaren på Twilfits halva reapriset-rea, men jag använde dom aldrig förrän i början på den här sommaren. Märket är Bleuforet och jag tror att modellen samma som på mina favoritstrumpbyxor från samma märke, som jag skrivit om både här och här. Kanske är det lite tjockare kvalitet på dessa. Men det är hur som helst jätteskön kvalitet, bra grenkil och inte för hård resår i midjan. Det enda som hade kunnat vara bättre är resåren nedtill, som gärna hade fått vara lite lösare. Jag gillar inte när resåren trycker på vaden. Men ändå, väldigt bra!

2 kommentarer leave one →
  1. Fredrik permalink
    9 augusti, 2011 15:54

    Välkommen tillbaka. Har du hunnit titta på happy socks nya collection? Tydligen bättre kvalitet än tidigare.

    • 16 augusti, 2011 22:16

      Tackar tackar! Jag har kollat nu, och jag hoppas att kvaliteten är bättre, eller i alla fall jämnare! Jag har ju haft lite problem med Happy Socks kvalitet tidigare. Dom nya mönsterna gillar jag också! Fast jag stör mig på att det inte står om dom prickiga strumpbyxorna har tryckta eller vävda prickar. Det är ju en ganska viktig detalj.

Kommentera

