Skip to content

Blå rutor

11 februari, 2011

Det har blivit flera blå strumpbyxor på sistone! Dom här köpte jag på Åhléns rea på 30% av reapriset för presentkortet som jag fick i examenspresent. Märket är Vogue och modellen heter Checkstyle. Mönstret är små vävda rutor. Färgen heter Santorini och är riktigt blå, en färg som jag velat ha i flera år. På affären verkade midjeresåren på dom här väldigt tajt, så jag köpte en storlek större än jag egentligen ska ha. Eftersom mönstret är som det är och det är 60 denier tänkte jag att det inte skulle skada om dom var lite större. Och det funkade faktiskt riktigt bra! Resåren var helt lagom, dom skjutsade ändå inte ner, och färgen och mönstret kom till sin rätt även på låren. Ner mot fötterna blir mönstret väldigt litet, men det gör inget tycker jag. Det är både tåförstärkning och grenkil på dom också. Jag invigde dom på en fest förra helgen, och var riktigt nöjd. Ytterligare ett bra reaköp!

No comments yet

Kommentera

