Skip to content

Något nytt av något gammalt

30 december, 2010
tags:

När jag gick i högstadiet köpte min mamma ett par röda ullstrumpbyxor av det fina danska märket MP åt mig, och jag använde dom väldigt flitigt. Jag har inte använt dom på flera år, och när alla mina röda strumpbyxor grävdes fram inför julen märkte jag att det berodde på att dom var alldeles för korta. Så jag klippte av dom!

Nu har jag röda stockings i ullblandning istället för ett par strumpbyxor som inte går att använda. Kanten rullas ner men remsas inte upp så mycket, och eftersom det inte är någon resår på den så klämmer det inget på benen. Det går att använda dom med strumpeband om man vill ha dom högt, men med ett par lite sträva strumpbyxor under höll dom sig ändå över knäna bra. Dom är ganska tajta, så dom sitter kvar där man sätter dom rätt så bra. Jag har också haft dom som nerhasade knästrumpor till leggings. När hälen, som nästan är helt genomnött, till slut ger upp kan jag klippa av foten och ha dom som tunna benvärmare eller armvärmare istället. Varför slänga ett bra material?

Kommentera

